Marketing Advies

We love to energize your brand

Brand Journey

Een reis zoals je nog nooit hebt meegemaakt. Inspirerend, verfrissend, creatief en innoverend én met een zéér speciale missie! Uit te voeren voor organisaties of groepen vakgenoten.

Merkenmanagement is geen sinecure!

In de praktijk passen merken en campagnes zich nogal makkelijk aan, terwijl vaak niet duidelijk is waarom dat gebeurt. De merkcommissarissen pleiten voor een gedegen brand journey.
Merken die opeens bijvoorbeeld het merklogo wijzigen of de slogan. Ga je dan analyseren wat de aanleiding is, dan is het in bijna alle gevallen de komst van een nieuw reclame- of designbureau of er is een nieuwe marketingbaas aangesteld. Of een combinatie van beiden. Blijkbaar is dat het sein om de bestaande positionering of campagne maar eens flink aan te pakken. Je vraagt je af of de oorspronkelijke positionering en het merkverleden überhaupt wel goed zijn bestudeerd. Of weer een
gevalletje not invented here en dus tijd voor een radicale wijziging?

80 tot 90% haalt de finish niet.

Merken bouwen vraagt een doordachte strategie én aanpak. Hoe zou het komen dat zoveel merken en producten en diensten de eindstreep niet halen? Het is geen geheim
dat 80 tot 90% de finish niet haalt en dus met verlies van veel tijd, energie en investeringen te maken krijgt. In de marketingpraktijk wordt de laatste jaren erg veel
aandacht gegeven aan de communicatiekant van een merkconcept. Digitale strategie, content marketing en storytelling lijken de holy grail te worden. Als je dat maar voor
elkaar hebt, komt de rest vanzelf, zo lijkt het.

Bouw je Brand Journey in 8 stappen

De merkcommissarissen hebben vele organisaties, overheden en ondernemers
geholpen om vanuit een heldere visie en een geweldig idee de strategie en positionering uit te bouwen naar een uitvoerbaar en aansprekende marktintroductie. Die ervaring hebben we gebundeld in ons Brand Journey Model

Leer de essentiële inzichten van de klant kennen

De purpose van de organisatie helder krijgen

Samen kiezen voor een succesvolle merkessentie

Weet waar je de concurrentie kunt aftroeven