Blogs

We love to energize your brand

Pricing als boomerang

Te gretige fabrikanten en retailers kunnen met een verkeerde prijsstrategie veel omzet verliezen. De consument heeft al lang in de gaten dat veel dagelijkse boodschappen flink verhoogd zijn!

Lees meer

De invloed van Brand Transfers

Zeer recent dienden zich achter elkaar twee opvallende Brand Transfers aan. Die van Telfort en die van Allsecur. Is een Brand Transfer wel zo logisch en succesvol en hoe dien je daar in de praktijk mee om te gaan?

Lees meer

Marketing van het groeiend toerisme

Amsterdam bedenkt steeds meer maatregelen om maar minder toeristen naar de hoofdstad te krijgen, terwijl de rest van het land de groei van de toeristenstromen juist omarmt. Wat is hier aan de hand? Laten we de marketing van het groeiende toerisme eens analyseren.

Lees meer

The ultimate Experience Economy

 

Ging het vroeger om status, in 2018 gaat het vooral om beleving! Het brede aanbod van producten, diensten en services wordt steeds individueler.

Lees meer

Cultuur Marketing, hoe?

 

 De cultuursector ontwikkelt zich steeds meer richting een marketing gedreven aanpak. Dat helpt vele cultuurinstellingen om te groeien. Hoe kun je slimme marketing toepassen? Hoe krijg je het voor elkaar dat bezoekers terugkomen.

Lees meer

Merkenbouw, het 8 stappen proces

 

In de praktijk passen merken en campagnes zich nogal makkelijk aan, terwijl vaak niet duidelijk is waarom dat gebeurt. De Merkcommissarissen pleiten voor een gedegen brand journey.

Lees meer

Living the strategy - Internal Branding

In de praktijk passen merken en campagnes zich nogal makkelijk aan, terwijl vaak niet duidelijk is waarom dat gebeurt. De Merkcommissarissen pleiten voor een gedegen brand journey.

Lees meer

Bouw een slimme marketingorganisatie

Een organisatie, klein of groot, is gediend met een succesvolle marketingorganisatie.
Welke kernfuncties heeft een marketingafdeling, welke factoren zijn belangrijk?

Lees meer

Hudson's Bay, hoe lang nog?

Hudson’s Bay worstelt sinds zijn intrede  met zijn positionering en maakt verlies. Consumenten begrijpen niet wat Hudson’s Bay hen te bieden heeft. Is er nog tijd voor een echt unieke propositie?.

Lees meer

Purpose only?

 

 

 

Purpose marketing is volgens de grote marketing enquête het meest besproken buzzword van 2018. Maar bedoelen we eigenlijk wel allemaal hetzelfde?

Lees meer

Kies het juiste positioneringsmodel!

Waarom hebben we het zo vaak over het Why model in marketingland? De adoratie voor het Golden Circle model van Simon Sinek kent bijna geen grenzen. Het is het Nirwana voor talloze marketeers…

Lees meer

La Place & prijscorrectie

Je kan de aanbieding niet gemist hebben. Gedurende een hele maand kon iedereen bij La Place elke soort koffie of thee samen met een taartje kopen voor slechts 1 euro.  Is dit briljant of een risico?

Lees meer

Branding voor start-ups

Duizenden startups zetten jaarlijks hun eerste stappen en dromen ervan om ook een leidende organisatie te worden. Vele startups halen het niet omdat branding te laat opgepakt wordt.

Lees meer

Nachtmerrie voor NIKE?

Nike was weer eens in opspraak, deze keer vanwege de sportschoen van topbasketballer Zion Williamson die tijdens een wedstrijd explodeerde.

Lees meer

Disruptie ontwricht verzekeringsmarkt

De oude manier van handelen lijkt uitgewerkt. Consumenten willen geen ‘one size fits all’-producten maar tailormade polissen.

Lees meer

Kan VD.nl veertigers binden?

De onlinemarkt zit propvol en prijzen staan vaak op scherp. Gaat het V&D dit keer lukken?

Lees meer

2019, time out voor marketeers?

2018 liet al veel verandering zien, maar er volgt in 2019 en daarna nog méér disruptie. Een time out voor marketeers lijkt zinvoller dan ooit.

Lees meer

The world is not enough voor Facebook

Facebook wil de online betaalmarkt gaan domineren. Opmerkelijk, want het bedrijf is amper bekomen van het schandaal uit 2018 waar de persoonsgegevens van vele miljoenen mensen uitlekten naar andere bedrijven….

Lees meer

Authentieke merken hebben de toekomst

Brandfuel’s onderzoek inzake merk- en marketingtrends geeft aan dat de klant centraal staat. Aanbieders spelen hier steeds vaker op in.

Lees meer

Slim en creatief positioneren - zet je doelgroep centraal

 

De (merk)positionering is vaak niet zuiver meer. Of er is te veel aan gesleuteld. Bouw
een slimme positionering en kies daarbij het juiste merkmodel.

Lees meer

Merkmanagement in de toekomst

De centrale regie van merkmanagement is aan het verplaatsen van merkhouder
(organisatie) naar consument en klant. Wat doet de merkmanager?

Lees meer

Brand accountability, wat levert het allemaal op?

 

Brand accountability toont aan wat de werkelijke effectiviteit van branding is en laat daardoor de waarde ervan toenemen.?

Lees meer

Het jaar van de klant

 

Onderzoek van de Merkcommissarissen inzake merk- en marketingtrends geeft aan dat de klant centraal staat. Aanbieders spelen hier steeds vaker op in en komen de klantwens tegemoet.

Lees meer

NIKE en de politiek

Het merk Nike staat voor de Griekse godin van de overwinning. Iets wat uitstekend past bij sporters, evenals de merkessentie ‘Everybody is an athlete’. Nike is er niet vies van om controversiële onderwerpen aan het merk te koppelen, zoals dit keer Colin Kaepernick. Hoe pakt dit uit?

Lees meer

Volkswagen & dieselgate

VW ging de mist in met een halfslachtige spijtbetuiging. Het automerk dacht daar
makkelijk mee weg te komen met een leuke (….) advertentie. Experts aan het woord.

Lees meer

Heineken 0.0

                      Na het debacle met Buckler heeft Heineken lang gewacht om weer met alcoholvrij bier te komen. Heineken kan zich geen mislukking meer permitteren.

Lees meer

APPLE - HomePod

HomePod is a powerful speaker that sounds amazing, adapts to wherever its playing,and together with Apple Music, gives you instant access to one of the world’s largest music catalogs.

Lees meer

Becel pro Activ

Bij Unilever weet men de innovatiemachine op toeren te houden. In een lange reeks van
jaren zijn nieuwe categorieën en vele smaken geïntroduceerd

Lees meer

Bugaboo Boxer

Move freely with Bugaboo! Dit nieuwe BOXER-systeem ontlast je body en is
simpel uit te breiden van koffer, naar laptoptas en attachekoffer en is een nieuwe manier van reizen.

Lees meer

Het ultieme gevecht om de consument

 

Vele merken hebben het moeilijk en nog altijd vallen formules om. Zij zijn de aansluiting met de consument kwijtgeraakt!

Lees meer

Merk en Sportheld, een goede combinatie?

Herrie in het sponsorkamp rond Cristiano Ronaldo. Sponsors van de superster zijn erg nerveus geworden door een opgerakelde verkrachtingszaak. Hoe kwetsbaar is sponsoring van sporthelden?

Lees meer

Het merk Wilem Alexander

Van Prins Pils naar A-merk, hoe doe je dat? Is onze koning meer dan een merk? Is het
slim om dichter bij het volk te staan? 5 Adviezen voor onze eigen populaire koning.

Lees meer

Innovatie behoedde LEGO

LEGO heeft heel lang vergeten te innoveren en ging net niet kopje onder. Een stevige innovatiestrategie en slimme allianties brachten het merk tijdig weer tot leven.

Lees meer

Reclamebureaus, steeds groter (TO AD

    

De bureauwereld is in de ban van fusies en overnames. Het moet allemaal groter, internationaler en digitaler. De vraag is waar deze consolidatieslag eindigt.

Lees meer