Marketing Advies

We love to energize your brand

Merkstrategie & (her) positionering

Positioneren is het maken van de juiste fundamentele keuzes die de marktpositie van een merk bepalen. Er zijn meerdere goede positioneringsmodellen zoals de veelgebruikte Brand Key model, Golden Circle model van Sinek en het BrandneXt model van SAMR.

 

Alles is een merk. Diensten, producten, culturele plaatsen, gebieden en steden en jijzelf. Een goed uitgewerkte positionering is voor een merk een prima basis om doelgroepen aan je merk te binden.
Beslissingen rondom de merken van de organisatie hebben grote invloed. Hoe positioneer je het beste de verschillende merken? Of is de organisatie zelf juist het merk. Zijn de verschillende merken wel echt onderscheidend genoeg? Hoeveel potentie heeft het merk? Hoe kunnen we samen zorgen dat ook de medewerkers inhoud geven aan jouw merk(en). Hoe laden we vervolgens het merk met als uitgangspunt een stevige breinpositie bij de doelgroepen?

 

 
 

 

Méér concurrentiekracht met de juiste positionering

Verover het hart en breinpositie bij je doelgroep

Veranker het merkdenken in de hele organisatie

We bepalen gezamenlijk wat haalbaar is