Blog
We love to energize your brand
Normaal gesproken lezen en horen we niet zo veel van de bedrijven achter de vele familiemerken die
Nederland rijk is. Maar nu opeens zijn ze dominant aanwezig in de media en op het Binnenhof.
Waarom is dat?
Familiebedrijven treden nauwelijks naar buiten omdat zij hun bedrijfsinformatie zoals omzet, winst,
investeringen niet hoeven te publiceren, maar enkel aan de familie, de aandeelhouders
verantwoording verschuldigd zijn.
Waarom merkstrategie de belangrijkste marketingvaardigheid is
Iedereen weet het en de zeer gewaardeerde merkenprofessor Giep Franzen bracht het al lang
geleden in de praktijk bij FHV/BBDO en heeft dat vele decennia o.a. bij het SWOCC en het GVR
gepredikt: merken bouwen is lange termijn werk. En juist dat is wat familiebedrijven verbindt met
merken bouwen.
Familiebedrijven willen natuurlijk ook winst maken om te kunnen groeien, maar vinden lange termijn
continuïteit veel belangrijker om het bedrijf en het merk t.z.t. goed en gezond te kunnen overdragen
aan de opvolgende generaties. Geen kwartaal gehijg van aandeelhouders, maar duurzaam
ondernemen en daar ook veel plezier aan beleven.
Continuïteit staat voorop en daarmee ook het merk en werkgelegenheid.
Bron: Wikipedia
Marketing en Branding adviesbureau Baliemolenerf 23 – 2807 DH Gouda
E: leovansister@demerkcommissarissen.nl
M: (+)31 (0)6 551 21 575
E: gooseilander@demerkcommissarissen.nl
M: (+)31 (0)6 533 82 933
Adviesbureau dat organisaties, bedrijven, managers en ondernemers ondersteunt bij hun marketing, visie, strategie, merkmanagement, customer journeys en communicatie activiteiten.
Dankzij de unieke Brand Valuation Motor® methode kunnen wij uw merk op de enige juiste waarde taxeren.
Voor een gedegen second opinion op strategisch terrein of positionering ben je met de zeer ervaren Merkcommissarissen aan het juiste adres.
www.demerkcommissarissen.nl